Mit egyek ma egyáltalán? Anti gasztro blog

Mit egyek ma egyáltalán? Anti gasztro blog

Töltött tojásgyümölcs fűszeres bulgurral

2021. október 11. - krobash

Újabb szabadnap, újabb poszt. Az előző posztom blogketrecet ért, bár inkább az"ehetőségre" megyek.. :) Ki látott már embert ketrecet enni?

Elmentem a legközelebbi Sparba, és azon tanakodtam magamban az zöldséges standnál, hogy mit is kéne ma kotyvasztanom? Közben persze hüledeztem az árakon, minden baromi drága. Azt gondoltam, veszek darált húst , és majd beletöltöm valamibe. Kis idő elteltével felfedeztem pár szép Solanum melongena-t , ami köztudottan a burgonyafélék családjába , és a csucsor nemzettségébe tartozó növényfaj. Ha még nem találtátok volna ki, ez a padlizsán. alias tojásgyümölcs. Na jó, én is a wikipédia segítségével okoskodom. Vettem két darabot és persze a darált húst. Köretként bulgurt gondoltam hozzá készíteni. IMG 20211011 132203

Hazaérve hosszában kettévágtam mind két padlizsánt és kivájtam a belsejét. Majd besóztam és hagytam pihenni húsz percet. A belsejét apró darabokra vágtam , majd hozzáadtam apróra szeletelt paradicsomot, majd ezt sóztam, borsoztam, fűszereztem. Egy fej hagymát felszeleteltem. Közben sírtam egy picit, majd a hagymát egy nagyobb edénybe lepirítottam és beletettem a 25 dkg darált húst. Miután együtt pirultak tovább , hozzáadtam a már előkészített padlizsánt és paradicsomot, és  kb 20 percig pároltam a masszát. IMG 20211011 120405

Közben lemostam a kivájt padlizsánt és betettem egy tepsibe , majd a megpárolt és elkészült tölteléket betöltöttem a padlizsánokba,IMG 20211011 124345 Ezután az egészet betettem 20 percre az előmelegített sütőbe . Miután letelt a 20 perc, kivettem és reszelt sajtot tettem a padlizsánokra, és visszatettem még 15 percre. IMG 20211011 131143Közben persze a bulgurt is elkészítettem, hogy legyen valami köret is. Miután minden kész lett , tálaltam, majd befaltam a felét, és a másik felét eltettem vacsira. Szerintem jól sikerült .

Recept most sincs.IMG 20211011 132236

 

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyekmaegyaltalan.blog.hu/api/trackback/id/tr616717884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2021.10.12. 17:20:02

Csak vicc, de minek ennyi macera? A padlizsán önmagában tökéletes, nem kell hozzá hús. Fél centisre szeletelve, só, olíva olaj, és vagy serpenyőben, vagy tepsiben kisütve natúrszeletként. Aztán melegen eheted bulgurral, vagy krumplipürével, hidegen meg úgy szeretem, hogy egy kocka medvesajt elkenve egy szelet kenyéren, rá a padlizsán. Mindkét esetben frissen őrölt borssal megkoronázva.

krobash 2021.10.12. 18:30:43

@élhetetlen: persze, bárhogy lehet, krémnek is perfekt. De most ehhez volt kedvem

élhetetlen 2021.10.12. 19:14:29

@krobash: Persze, mindenki azt főz, amit akar. Nekem már a krém sem perfekt, általában belenyomnak fokhagymát, stb. , én meg a padlizsán ízét szeretem, és a só és bors azt nem nyomja el. És tudom, hogy ez csak az én ízlésem, ezért írtam, hogy csak vicc, mert tudom, hogy másnak tényleg az. Nálam a rakott brokkoli is úgy néz ki. hogy sárgarépával, fehér répával, zellerrel van rétegezve, nem fér bele a világomba a hússal rétegezett zöldség. Szeretem a húst, a paprikástól a sült csülkön át a pacalpörköltig, csak nem rétegezve, egybe sütve. Ne haragudj, nem bántani akartalak, csak ez jött össze.

krobash 2021.10.12. 19:32:43

@élhetetlen: no para, abszolút nem vettem bántásnak. Én minden is megkóstolok, és amit írtál, az is finom lehet, az tuti. :)
süti beállítások módosítása