Mit egyek ma egyáltalán? Anti gasztro blog

Mit egyek ma egyáltalán? Anti gasztro blog

Deszkás palacsinta.

2021. szeptember 01. - krobash

Már két napja nem főztem semmit , és eszembe jutott, hogy ennék egy kis palacsintát. Még soha nem készítettem ilyet, csak enni szeretem. A gondolatot tett követte. Felhívtam a legkedvesebb mentoromat, hogy telefonos segítséggel elkészíthessem a palacsintáim.pal

Azt tudtam az internet segítségével, hogy miket kell vennem hozzá, de  minden volt itthon, ezért a boltot most kihagytam. pal4

Gondoltam nem nagy ördöngösség , tehát még én is meg tudom ugrani ezt a szintet, de majdnem belebuktam.

Egy alaprecept szerint kezdtem el a tésztát, ami nem is volt bonyolult.Bár robotgépet írt a recept a keveréshez, de gondoltam, ha nagyanyáink anélkül is megtudták oldani, én is képes leszek rá.

Addig jól ment minden, amíg a tésztát ki nem kevertem. Valami miatt viszont kissé csomós lett.pal9

Fogtam , és a mentorom segítségét megfogadva leszűrtem , és így már jobb lett, bár nekem kicsit hígnak tűnt az egész kotyvalék.pal7

Ez a későbbiekben be is igazolódott, mert az első palacsintám kivételével a következő 3 db a kukába landolt.. Nem lett volna rossz , de az állaga miatt mindig szétszakadt. Újabb hívás, és azt a tanácsot kaptam , hogy sűrítsem a matériát. Ezzel már sikerült egy viszonylag jó állagú tésztát kapnom, amikből születtek a képen látható palacsinta kezdemények. Ízre jó volt, pláne, hogy baracklekvárral ízesítettem. Formára nem tökéletes még, de az évek , a szakkönyvek, meg főleg a gyakorlat majd meghozza a palacsintáját.

És, hogy miért deszkás a palacsinta? Egyszerű, azon láttam jónak a fotók elkészítését.pal2

Receptet most sem írok, hisz mindenhol megtalálható.

 

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyekmaegyaltalan.blog.hu/api/trackback/id/tr5016676878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiri bá 2021.09.01. 18:58:00

"a következő 3 db a kukába landolt.. Nem lett volna rossz , de az állaga miatt mindig szétszakadt." - a pazarlás tipikus esete, ha már ráadásul a poszter a nagyanyáinkra hivatkozott, főleg az. Ha csak szakadt a palacsinta összetépkedve tökéletes levesbetét... csak mondom... például: www.mindmegette.hu/palacsinta-levesbetet.recept/

élhetetlen 2021.09.02. 18:51:34

Nagyon sok palacsinta recept van, tejjel, vízzel, cukorral, cukor nélkül. Ha tejjel és kevés cukorral csinálod, akkor a pár selejt nem a kukában landol, hanem elcsipegeted üresen, miközben a többit sütöd. (erről már írtam). A lekváros palacsinta jó, de próbáld ki a lekváros, túróst. A túró kevés cukorral, vaníliás cukorral, tejföllel kikeverve, és a lekvár állagától függ, hogy a melyik anyag kerül alulra. Dupla élvezet. A másik kedvencem, a diós. Van egy kis kézi darálóm, (sajtot is reszel), ezzel rögtön a palacsintára reszelem a diót, aztán egy kis cukor rá, összetekerem, és ugyanez a következővel. És, ha már palacsintával babrálsz, érdemesebb többet sütni, mert üresen is, töltve is eláll a fagyóban, és az az igazi élvezet, ha csak ki kell venni két darabot, és megenni, nincs munka.

Kopasz Szuzukis 2021.09.03. 10:35:20

Nem lesz csomós a palacsintatészta, ha az alábbi módon "kézikevered": a tálba bele a lisztet, tojásokat, csipet sót, kevés cukrot és kb. decinyi tejet. Alaposan ki lehet keverni, majd apránként hígítani tejjel a megfelelő állagra.
Nagy kedvence a családnak az almás palacsinta: sűrűbbre hagyott palacsintatésztába belereszelek 2-3 almát, és így sütöm ki. Csak fahéjas porcukor kell rá. De a fahéjat bele is keverheted a tésztába.
A liszt egy részét lehet helyettesíteni evőkanálnyi kakaóporral. Ekkor kell bele feltétlenül egy evőkanálnyi étolaj, vagy vaj.
A palacsintatésztát lehet még fűszerezni őrölt szegfűszeggel, vagy őrölt kardamommal, csillagánizzsal. bele lehet reszelni a citromhéjat, vagy a narancshéjat.

duplasuzy 2021.09.03. 13:21:43

Habverővel sem lesz csomós a palacsintatészta, de én imádom a palacsintát is menzásan, meg a tejbegrízt is. Persze nem elrághatatlan csomókkal, csak ami át is tud sülni-főni. Pedig sok tésztát nyersen is megenném, nyami.
süti beállítások módosítása