Mit egyek ma egyáltalán? Anti gasztro blog

Mit egyek ma egyáltalán? Anti gasztro blog

Fáj dájning , avagy hogyan kezdtem el főzni.

2021. augusztus 25. - krobash

Az előző posztom sikerén felbuzdulva-már páran elszörnyülködtek rajta-elhatároztam , hogy elkezdek úgy tenni, mintha főznék.

Ennek anyagi okai is vannak, mivel kiszámoltam, hogy főzni sokszor olcsóbb, mint minden szemetet megvenni és megenni.

Erre biztatott a kedvenc exem is, akitől sokat elleshettem volna, hisz ő kiválóan főz , de csak addig jutottam el, hogy "Mikor lesz kész az ebéd?"

Elsőre nagyon egyszerű ebédet találtam ki. Spagetti valami feltéttel. Elmentem a közeli közértbe és megnéztem, mi a legolcsóbb tészta, amivel dolgozni fogok, Megtaláltam könnyen a leértékelt termékek polcán, ami egy 1 egész tojással legyártott a fene tudja milyen márkájú spagetti volt.Mindegy mert 229 Ft bőven megfelelt a pénztárcámnak. Közben azon gondolkodtam, mi az ami rákerülhet? Volt otthon ketchup-jó, tudom nem azt kéne, hanem sűrített paradicsomot-, és csak sajtot kellett beszereznem. Arra emlékszem, hogy annak idején parmezánt reszelt rá a párom, de arra most nem akartam költeni, így maradt a jó zsíros Trapp István, akit ráreszelhetek az elkészült tésztámra.part1

Közben még vettem valami egyszerű tányért is, hisz valamiből csak kell majd ennem.Az egész hóbelevanccal hazamentem és nekiálltam , hogy elkészítsem életem első "spaghetti al pomodoro sajttal" ebédem.

Arról volt halvány emlékem, hogy forrásban levő vízbe kell majd beletennem a spagettit. Mi sem egyszerűbb ennél? Igen, de ekkor szembesültem, hogy a konyhámban levő sparhelt gázzal működik, és mint ilyet valahogy be kellene gyújtanom. Persze itthon sem gyufa, sem gázgyújtó nem volt. Vakartam is a fejem, hogyan tovább. Eszembe jutott, hogy a fürdőben gázbojler van , ergo onnan tudok tüzet lopni, mint Prométheusz Zeusztól,

Egy papír fáklyát eszkábálva ezt meg is tettem, és úgy rohantam vissza a konyhába az égő fáklyával, mint az első újkori olimpiai láng hordozója Amszterdamban.IMG 20210825 143517

Az első akadályt elhárítva a főzésre koncentráltam, Mivel már említettem, hogy a Konyhafőnök c. műsort sokat néztem, gondoltam ez egy ujjgyakorlat lesz a számomra. Ilyenek jutottak eszembe, hogy a tészta akár lehet al dente, de ezzel most nem akartam pepecselni.tészta

A forrásba levő vízbe beletettem a tésztát, aminek a csomagolására az volt írva, hogy az elkészítési idő kb 9-11 minuta. Ez valóban így is volt , és amikor kész lett és már nem tört bele a fogam a tésztába, kivettem a lábasból és leszűrtem a tanulságot , hogy legközelebb azért jobb spagettit fogok venni.

A leszűrés utána visszatettem a lábasba és pici olajon átforgattam, hogy ne ragadjon nagyon össze a tésztám, És lőn. Ezután kiszedtem egy nagyobb adagot és ízles szerint a már meglévő feltétekkel ehetővé varázsoltam, Hozzá kiváló szamóca szörp dukált . IMG 20210825 130334

A végén a maradékból elkészítettem a spagetti " fáj dájning" változatát is, hisz mint az előző posztomban is említettem, az óvodába Sárközi Ákos volt a jelem.fájn1

Jó étvágyat!

 

Ide jöhetne a recept, de azt megint nem tudok.

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyekmaegyaltalan.blog.hu/api/trackback/id/tr8316670144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2021.08.27. 02:28:56

Csak a kezdeti nehézségek. 11, 12 éves lehettem, falun, és a határban vannak dolgok, amiket akkor kell megcsinálni, amikor kell, tehát a szüleim egész nap dolgoztak. Gondoltam meglepem őket, neki álltam palacsintát sütni. Azt tudtam, hogy mi kell bele, csak az állagot nem sikerült eltalálnom. Kezdtem sütni, szépen elterült a tészta, de csak cafatokban lehetett kiszedni. Még pár kísérlet, ugyanaz. Hagytam az egészet, főztem paprikás krumplit. Aztán hazajött anyu, még egy kis liszt kellett bele, és lett palacsinta is.
A másik egy tréfa volt, már tudtam palacsintát sütni, (nálunk tej, és cukor is van benne, tehát üresen is finom). Nagyapám és az öcsém összebeszéltek, hogy megszívatnak. Ahogy sütöttem, olyan tempóban ették meg. Sütöm, sütöm, és nincs palacsinta. Már a fülükön jött ki, de nyomták be, addig, hogy elsírtam magam. Akkor megkegyelmeztek.
És, ha nem veszed zokon, és mivel ma este beszéltem az egyik barátnőmmel róla, írok egy egyszerű ételről. Tejfölös karfiol. Egy serpenyő, amibe belefér egy karfiol, (vagy fél, ezt te látod), egy fél centi magasságú víz, zsiradék, (olaj, olíva olaj, vaj, ami van), és a karfiolt kisebb darabokban belevágod, megsózod, és egy fedő rá, picit csúsztatva, hogy a víz azért elpárologjon. Néha ránézni, megkeverni, és ha a víz is elpárolgott, a karfiol is puha, (ha még nem puha, még egy kis víz), akkor egy evőkanál tejföl, amivel kevered még pár percig, hogy a tejföl is krémesedjen. Kész. Tálaláskor lehet borsozni is. Jó magában is, pirított kenyéren is, a mosogatás pedig minimalizálva.

Vittore. 2021.08.27. 08:39:17

20 dkg darált hús elég lett volna neked. Egy fej hagymát felkockázol, megpirítod olajon, majd erre mehet rá a hús. Átpirítod, felöntöd vízzel, adsz hozzá sűrített paradicsomot, fűszereket ízlés szerint és kész is lett volna. Most ettél spagettis tésztát, ami cukros víz felütve valami paradicsom maradékkal, plusz a tészta tiszta szénhidrát. Ha így eszel életedben, akkor garantált a cukorbetegség. Kb. 1 percbe telt volna megnyitni a Youtube-ot receptért, így semmi okod nem volt arra, hogy ezt a szart edd meg.

krobash 2021.08.27. 08:46:22

@Vittore.: mint láthatod, ez egy anti gasztro blog, ergo ha mindent úgy csinálnék, ahogy megszokott és le van írva, annak mi értelme lenne. Egyébként is, ha figyelmesen elolvasod, akkor kitértem a miértre. :)

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.08.27. 08:57:44

Én meg úgy itélem meg, hogy remekül teljesítettél (ha tényleg ez volt a helyzeted). Előre is terveztél (bevásárlásnál), bátran választottál olcsóbb, ám jó sajtot és nem hátráltál meg a tűz meggyújtásánál sem. Még jónéhány hasonló kisérlet, és egész jókat fogsz enni!
Gratulálok!

Motorogre 2021.08.27. 09:07:20

@krobash: így volt értelme ?
a takarékosság ilyen módon nem ok.

Kopasz Szuzukis 2021.08.27. 09:35:45

Igazi anti-gasztro recept: nyugdíjas-menü. 2-3 csirke farhát. Lehetőleg egyben legyen. Grill fűszersőval alaposan megszórva. Egy tepsibe karikázz bele 4-5 közepes krumplit meghámozva. Tedd rá a csirke farhátakat. Be a sütőbe, és aranybarnára sütve. A bőre legyen ropogós.
süti beállítások módosítása